Nuffnang

Friday, September 3, 2010

Bab 4 FITEC APPRENTICE 2006-2009











Beli surat khabar berita harian pada hari selasa,baca ala2 dan simpan kat tempat rack surat khabar bersama surat khabar lama,lebi kurang 2 minggu lepas tu aku mula membelek surat khabar nie,bosan xde buat ape pada hari ahad,aku baca semua berita sampai habis,bila aku baca bahagian iklan aku ternampak iklan fitec untuk menjadi apperentic perabot masa tu tengah famous dengan rancangan tv donald trump the apperentic,biler aku tau ia berkaitan menjadi usahawan aku terus apply melalui pos laju sebab tak lama lagi dalam 3 minggu tarikh tamat iklan tu.biler aku dah hantar 4 minggu lepas tu aku dapat surat dari fitec menyatakan hadir untuk sesi temuduga,aku pun datang dan bawak resume berserta art work aku,sampai aku kat sana ada dalam 9 orang sedang menunggu kat ruang menunggu,sampai je aku bersalam untuk kenalan.ada yang datang dari kedah bernama sobri(usahawan perabot) dan lain2 yang aku dah lupa,Tiba giliran aku,aku masuk kedalam bilik meeting,masuk je aku kat sana ada 3 orang staff fitec 1 laki encik kamaruddin(ketua program) 2 perempuan puan rokiah dan puan hafizah.saya perkenalkan diri dan sesi soal jawab bermula dan soalan yang terakhir drpd ketua program"kenapa u nak masuk program apperentic?"aku jawab nak menjadi usahawan atas pengalaman dan cerita tentang bangla roni(usahawan perabot),mereka terkejut sebab bangla bukak kilang dan jadi usahawan sekarang dah ada kilang sederhana kampung kubu gajah,sungai buloh dan satu showroom perabot kat saujana utama,sungai buloh kalau tak caya jom pergi melawat dia.mereka berkata lagi tunggu sehingga surat tawaran terima sampai baru anda layak.selang 2 minggu surat kelayakan yang menyatakan saya layak mengikuti program apperentic syukur Alhamdullilah,pada peringkat pertama untuk motivasi diri diadakan di lembahNur Pangsun,Hulu langat.

Modul 1:    Keusahawanan dan Motivasi Keusahawanan;
  Modul 2:    Pengurusan Perniagaan;
  Modul 3:    Peluang Perniagaan;
  Modul 4:     Rancangan Perniagaan;
  Modul 5:     Pengurusan Kewangan; dan
  Modul 6:     Taklimat Pembiayaan.

No comments:

Post a Comment