Nuffnang

Saturday, September 4, 2010

Bab 1 Langkah Pertama

selesai sudah pengajian aku di politeknik johor bahru,dalam jurusan diploma rekabentuk industri,selama 3 tahun aku berada di politeknik nie,tamat pengajian aku akhirnyamsyukur alhamdullilah,aku balik ke selayang semula,melepak dalam 1 bulan,mencari kerja dalam 1 bulan,dapat kerja lepas 1 bulan di sbs industries,masa 1 bulan aku mencari kerja semua surat khabar bertajuk,berita harian,utusan, dan bermcam-macam lagi aku beli,yang banyak berjasa surat khabar the star,mula2 aku apply dalam interior design kat area ikea,nasib tak menyebelahi xdapat,aku pun apply satu lagi kerja sebagai furniture design kat sbs industries,kelana jaya,x lama lepas tu sbs panggil aku untuk interview,aku pun pergi kesana pada ari isnin dengan kawan aku bernama rudee yang hantar aku ke sana,masuk je aku dalam ofis sbs aku di persilakan tunggu di ruang menunggu dan isi borang resume,masa tu aku bawak beg arkitek yang besar penuh art work masa aku belajar kat pjb,di ruang menunggu tu bukan aku sorang je ada dalam 6 orang lagi dtg interview,
tiba giliran aku,aku di bawa oleh hr sbs bg menunju masuk ke bilik bos bernama tony,masuk je aku sana,aku duduk dan perkenalkan diri serta latar belakang aku,die tanye aku,u boleh sketch hand ke,sebab die kate die ade designer kat indon bernama wak,die hebat dalam sketch hand,aku pun kata boleh cuba dulu,die pun bagi satu gambar bedroom set berserta kertas kosng dengan pen,aku pun sketch depan boss,x sampai dalam 10 minit,aku dah siapkan,biler die tgk hasil aku,die pun kata erm ok,biler u bleh start kerja,aku cakap as soon as imposibel,jadi minggu depan aku pun start kerja kat sbs sebuah company yang menjual perabot uk.

No comments:

Post a Comment