Nuffnang

Sunday, September 26, 2010

Bab 5 Kesuntukan Masa

Aku didatangi seorang accountant bernama encik azlan di pameran miff2010 berminat untuk menempah perabot rumah untuk rumah yang baru di bina di karak pahang.kemudian dia memilih beberapa perabot yang terdapat dalam katalog,setelah membuat pilihan rundingan harga bermula,pada harga pertama dia tidak berminat sebab mahal,harga kedua pun tidak sesuai,yang utama die mahu murah,macam tu nanti aku costing semula,aku berjumpa dengan sampel maker yang kini mula membuka bengkel sendiri zulfan seorang indon,aku bagi die costing pun mahal die punye costing,aku punye visi "harga murah kuantiti banyak"nampak gayanya aku punye pemasaran pertama gagal,encik azlan reject sebab bujet lari dia nak harga dalam 15k,harga zulfan pun dah 25k berapa aku nak makeup ..giler,aku tgk pun bukan mahal perabot yang die nak bukan banyak pun yang die nak 4 bedroom set dengan almari6 pintu dan living room bahan murah,die kate kalau ader rezeki kite berniaga semula,bermula dari situ aku pun nekad nak bukak bengkel sendiri tapi aku xde modal besar,orang bekerja dan tempat.melepas aku satu projek yang besar pada peringkat permulaan.rezeki ada dimana2,doa dan usaha tanga kejayaan,belajar daripada kesilapan.banyak kene belajar nie.pelan2 kayuh.jangan gopoh.
Syukur allhamdulilah peluang datang semula pelanggan yang datang dari pameran perabot miff2010,pelanggan pertama Puan Khadijah berminat dan buat perabot rumah,dia ajak berbincang di rumah die kawasan taman melawati,sampai aku kat sana aku pun tunjuk katalog perabot aku,rupa-rupanya bukan nak perabot rumah tapi nak perabot build-in,adus paling leceh perabot jenis nie kene ukur cantik2 pun x cantik gak saiz..dinding tipu.aku pun terima je la,baik ade daripada xde.die nak display cabinet+shoes Rack,display cabinet,sliding door,abis berbincang dalam minggu depan bincang balik soal harga dan design,minggu depan aku datang die tengok design dengan harga terus ok,biler boleh start,terkejut aku dan die bagi deposit,kali ni aku nak buat sendiri,xpayah sub mahal,kalau aku sub,pasti xdapat keje nie,lagipun die nie golongan usahawan jugak setiap kali aku datang ade je nasihat untuk aku,aku terima sebab bayak kene belajar.terima kasih.aku bagi tempoh 4 minggu dalam tempoh nie aku kene setup bengkel aku,orang kerja dan tempat nak sewa,4 minggu je atau xde pilihan lain nak xnak sub.ape2 pun try dulu setup bengkel sampai jadi.apa yang penting seiring dan sejalan.



display cabinet+shoes Rack,

No comments:

Post a Comment